Referencer

Blue Idea har i 7 år arbejdet på 2 store IT-løsninger og en række mindre projekter. SMS-Service (tidligere Beredskabsalarm) og som i Sverige hedder SMS-Direkt - har været i drift og under konstant udvikling siden 2009, og har involveret et hav af samarbejdspartnere og kunder.
Blue Idea har også været i tæt samarbejde med Team-Rynkeby, og har leveret en håndfuld IT-løsninger til at hjælpe deres sag sammen med Børnecancerfonden.
Vores årlange erfaring med digital kommunikation har bl.a. også medført, at vi har hjulpet foreninger som LøkkeFonden, Hjejlen, Børnecancerfonden etc med diverse IT-projekter.

 

 

 

På denne side finder du en oversigt over virksomheder, brancher og produkter Blue Idea arbejder med. 

Falder jeres udfordringer ikke ind under vores referenceliste og umiddelbare ekspertiser, tager vi gerne en snak om jeres muligheder og hvad vi kan gør for jer. Vi er konstant på farten, og kommer gerne forbi til en kop kaffe.

Kontakt os her

Kunder

Blue Idea leverer IT og kommunikationværktøjer til over 500 kunder i Danmark og Sverige, hvor vi forsøger at styrke virksomhedernes kerneforretning, ved at formidle og simplificere til tider omfattende og kompliceret kommunikationen mellem mennesker - internt såvel som ekstern. Vi er i konstant samarbejde med vores kunder, som bidrager til at gøre vores produkter endnu bedre. Her er et udvalg af kunder, som vi er stolte af at arbejde for.

Produkter

SMS-Service.dk

Blue Idea har udviklet kommunikationsværktøjet SMS-Service, også kaldet SMS-Direkt i sverige og tidligere kaldet Beredskabsalarm, der hjælper diverse brancher med omfattende intern og ekstern kommunikation. Applikationen giver ganske enkelt virksomheden mulighed for at komme i kontakt med borgere og husstande i et geografisk afgrænset område, uden at have kontaktinformationer på disse. SMS-Service benyttes bl.a. af knap 400 forsyningsselskaber, 150 boligorganisationer, 50 % af landets kommuner og applikationen sender dagligt tusindevis af SMS'er og e-mails.

Læs mere

Team-Rynkeby intranet

For at sikre at de 38 hold, med deltagelse fra Danmark, Sverige, Norge, Finland, Færøerne og Island, har en fælles viden og erfaringsbase, har Blue Idea udviklet intranet til Team-Rynkeby. Formålet med intranettet er at støtte op omkring kommunikationen på nettet, på e-mails samt hjælpe med til at skabe sikkerhed for tæt kommunikation med mere end 2.000 sponsorer. Samtidig holder intranettet styr på tøj bestillinger, sponsorater samt betalinger.

Læs mere

Team-rynkeby mobilapp

Blue Idea har udviklet en native mobil applikation til Team Rynkeby. App'en er en kommunikationsplaform, deltagerne kan hente til deres iPhone- eller Android-telefon. Applikationen understøtter de væsentligste funktioner fra intranettet, og gør det samtidig lettere for deltagerne at kommunikere med hinanden på farten.

Læs mere

Brancher

Blue Idea's produkter henvender sig til en række specifikke brancher. I denne sektion vil du kunne se et udvalg af kunder samt deres holdninger og refleksioner omkring vores samarbejde.

Multiforsyning

Betina Lund Lauridsen
Kundecenterchef
DIN Forsyning

 

"DIN Forsyning har en meget bred kundeskare indenfor både affald, vand, varme og spildevand. Når vi fx har et brud på en vandledning, eller en skraldebil går i stykker, er det let at sende en sms. Vi kan se, at har vi en driftsforstyrrelse og telefonerne kimer hos vagten, falder de øjeblikkelig til ro, når sms’en er udsendt og den automatisk ligger sig på hjemmesiden.

Blue-Idea-systemet fungerer hurtigt og intuitivt, hvilket er vigtigt, når der fx skal sendes sms’er ud til hele Esbjerg på én gang. Skulle noget drille, er der hurtig kundeservice, så vi kan få sendt ud. Jeg har efterhånden handlet med mange it-firmaer, og aldrig har jeg oplevet en så kundeorienteret tilgang. Vi kan varmt anbefale Blue Idea."

Se video om SMS Service her

"VandCenter Syd har brugt SMS-Service i en del år nu, og vi har ikke fortrudt et eneste sekund.

Vi ønskede at kunne varsle vores kunder via sms, så vi altid kunne give præcis og hurtig besked ved f.eks. reparationsarbejde eller akut ledningsbrud. Blue Idea installerede SMS-Service hos os, og vi har brugt det fra første dag med stor succes.

Systemet bruges hovedsagligt af vores ledningsfolk, som udsender sms-beskeder dagligt. Systemet er nemt og hurtigt at bruge, så selv personer som ikke bruger systemet ofte, nemt kan lave en udsendelse.

SMS-Service har sparret tid i Kunderådgivningen og for vores ledningsfolk, så der nu ikke kommer ret mange opkald vedrørende manglende vand, og så ledningsfolkene nu ikke skal omdele sedler om lukning.

Har man brug for hjælp fra Blue Idea, mødes man altid af søde og hjælpesomme medarbejdere, der hurtigt og effektivt løser opgaven.

Vælger I Blue Ideas SMS-Service får i et godt og brugbart system, så i kan tilbyde den bedste service til jeres kunder."

Lene N. Jensen 
Kunderådgiver
Vandcenter Syd

 

Rikke H. Pederdsen
Aut. Kloakmester
Lemvig Vand & Spildevand

 

"Som forsyningsselskab kan vi ofte have behov for at give en hurtig og direkte besked videre til vores kunder. Driften benytter Blue Idea til udsendelse om information om f.eks. driftsforstyrrelser på vandforsyningen, tilstoppede kloakker og varsling for tømningsordningen. Udover driften bruger vores økonomi -og projekt afd. nu også servicen, til at informere kunder om alt fra rykkere og gravarbejde."

Vi får ros fra vores kunder for den gode information, de nu ved, de kan forvente fra os. SMS servicen bruges i meget større omfang nu end vi regnede med da vi startede samarbejdet.

Vi sætter stor pris på den lyn hurtige responstid der er hos Blue Idea, og samtidig er det altid en glad og kvalificeret medarbejder vi får i røret. Det vidner om en engageret og professionel virksomhed der er klædt på til at hjælpe med at løse vores udfordringer – store som små."

 

"I SK Forsyning lægger vi vægt på god kundeservice. Det handler blandt andet om at kunne informere kunderne så hurtigt som muligt i forskellige driftssituationer. Vi har valgt Blue Idea som samarbejdspartner til udsendelse af SMS-beskeder om driftsforstyrrelser – både planlagte og akutte. For at undgå unødige arbejdsgange sender vi besked til kunderne, samarbejdspartnere og til hjemmesiden i én og samme proces. I SK forsyning har vi oprettet beredskabsgrupper, så vi hurtigt og nemt kan sende SMS til mange interessenter på én gang.


Vi benytter os også af Blue Ideas kortfunktion. Den er integreret i vores hjemmeside og viser, hvor vi graver. Det er pænt og overskueligt at se på, og der kan foretages ændringer hurtigt og effektivt.

Kunderne har taget godt i mod SMS beskeder - og de kunder, som ikke er tilmeldt et teleselskab, kan nemt selv tilmelde sig SMS-beskederne."

Karin & Brita
Teknisk designer
SK Forsyning

 

 

Anne Aagren
Kommunikationsmedarbejder
Kalundborg Forsyning

 

"Hos Kalundborg Forsyning bruger vi sms udsendelser til hurtig og målrettet information til kunderne. Herved reduceres antallet af opkald til vagt og Kundecenter. Vores kunder er glade for den hurtige information, specielt i akutte situationer, hvor informationerne skal hurtigt ud.

Vores samarbejde med Blue Idea er rigtig godt. Vi har altid fået den hjælp vi har haft brug for. Programmet er nemt at bruge, også selv om man ikke har den store pc-erfaring."

”I akutte driftssituationer hvor vi må lukke for drikkevand eller fjernvarme, forventer vores kunder at få hurtigt besked. En SMS kan spare vores kundeserviceafdeling for mange hundrede enslydende opkald. Blue Idea systemet er nemt at anvende, og kort-funktionen er helt fantastisk. Uanset om det er få ejendomme eller hele bydele der berøres, tager det kun 5 minutter at få information afsted til dem. Blue Ideas medarbejdere er yderst kompetente og holder et exceptionelt højt serviceniveau - jeg tøver aldrig med at ringe.”

Fanny Villadsen
Leder af kundeservice og
Kommunikation
Odsherred Forsyning

Kommuner

    

Annette Jakobsen
Administrativ koordinator
Odense Kommune -By- og Kulturforvaltningen

 

"By- og Kulturforvaltningen i Odense Kommune gennemfører mange store og små projekter til gavn for byens borgere. For at styrke og supplere vores kommunikations- og serviceniveau til borgerne om, hvad vi går og arbejder med, anvender vi Blue Idea. 

Ved brug af Blue Idea kommer vi hurtig og nemt ud til de borgere informationen vedrører og samtidig med den korte SMS-besked kan vi henvise til link på hjemmesiden, hvor borgeren får mere information. Blue Idea er et medie, der er indarbejdet i By- og Kulturforvaltningens strategi for kommunikation i projekter. 

Når vi bl.a. asfaltere om natten, gør vi brug af Blue Idea, hvilket har udløst positive tilkendegivelser fra beboerne på Facebook om, at det var rigtig godt, at få den besked pr. SMS, så den enkelte var bekendt med den støj, der evt. ville forstyrre nattesøvnen. 

Samarbejdet med Blue Idea fungerer rigtig godt og vi får hurtige besvarelser på vores henvendelser."

Fjernvarme

” Vi anvender SMS servicen i forbindelse med lukninger af varmen og/ eller større vejarbejder. Vi har generelt fået en positiv respons fra vores kunder på denne service. Tidligere anvendte vi avisannoncer og det er vores oplevelse at flere læser SMSérne og så er det faktisk også billigere. Vi har i en årerække samarbejdet med Blue Idea. Vi oplever at de har været serviceminded og lydhør overfor vores forbedringsforslag.”

Allan Stihøj
Kundecenterchef
Fjernvarme Fyn A/S

 

Jan Due Kristensen
Afdelingsleder
Sønderborg Fjernvarme

 

"Vi har anvendt sms-service fra Blue Idea siden begyndelsen af 2011, primært i forbindelse med forbrugerinformation ved driftsforstyrrelser på varmeforsyningen.

SMS-Service er nemt, hurtigt og effektivt at betjene, og vi når ud til de fleste forbrugere med ordningen. De forbruger som ikke modtager SMS-informationen, kan let blive tilmeldt ordningen ved indtastning af deres telefonnummer på vores hjemmeside.

SMS-Service har også et link til vores hjemmeside, hvor en forbrugerinformation også annonceret i en defineret periode.

Vi oplever hurtigt og kompetent support når vi henvender os til Blue Idea."

Vandværker

"Jyllinge Vandværk vil gerne give forbrugerne så god en service som overhovedet muligt. Samtidig vil vi gerne gøre det mere effektivt for os selv. Da Blue Idea dukkede op med tilbud om SMS-service, greb vi til.

Vi sender blandt andet nytårshilsen til dem, der ikke har indberettet deres måleraflæsning. Vi minder om tidsbestilling til målerudskiftning. Vi sender meddelelser til forbrugerne, når vi lukker for vandet – i så god tid som muligt.

Det er let at indkredse, hvem der skal have disse meddelelser – det er nemt for os at kommunikere med forbrugerne på denne måde. SMS-servicen kan betjenes alle vegne fra – også når vi er væk fra kontoret og ”ude i marken”.

Forbrugerne er glade for denne SMS-service – de nærmest forventer servicen. For det er helt oppe i tiden, at service skal være i top. Det tages for givet, at alle – også vandværker – anvender digitale kommunikationsmidler. Blue Idea sikrer opdatering af alle mobiltelefonnumrene. Forbrugerne kan selv på vores hjemmeside melde telefonnumre til eller fra. Vi kan let se, hvem af vore forbrugere, der har modtaget SMS-beskederne.

Samarbejdet med Blue Idea fungerer til vores fulde tilfredshed. Supporten er optimal, og vi har aldrig været ude for, at Blue Ideas sms-service har været ”ude af drift”. Det har hele vejen igennem været en rigtig god oplevelse."

Vini Lindberg & Anne-Marie Kristensen
Kontorleder & Bestyrelsesformand
Jyllinge Vandværk

Boligorganisationer

"Gennem implementeringen af Blue Idea’s sms-løsning i de lokale boligselskaber og -afdelinger, DAB administrerer, er det blevet muligt at øge servicen markant over for beboerne. De får nu en melding om, at vandet lukkes, at der er vrøvl med antennesignalet eller at cykelstativet skal ryddes for gamle cykler. Samtidig er ejendomsfunktionen blevet mere effektiv. Der spares nemlig tid på omdeling af varslinger og på at besvare opringninger fra frustrerede beboere, der vil høre, hvornår de igen kan gå i bad eller se tv. Og boligafdelingens håndværkere slipper for at gå forgæves, fordi en beboer har glemt aftalen – derved sparer boligafdelingen både tid og penge.

Blue Idea har stået for orientering om produktet til boligselskaber og –afdelinger. Hvor der har været behov for det, har Blue Idea deltaget på afdelingsmøder og forklaret, hvad produktet går ud på. Det er også Blue Idea, der har varetaget undervisning af de personer, der skal bruge løsningen. Og derudover har Blue Idea sørget for, at der ligger standardtekster klar, som ejendomskontoerne kan bruge – enten i den form, de har, eller som inspiration til nye sms-tekster.

Alt i alt en løsning DAB, og de boligselskaber og –afdelinger, vi administrerer boliger for, er overordentlig tilfreds med!"

Jeanette Press
Kommunikationschef
DAB Bolig

Forsikring

Jesper Olsen
Indkøbschef - Skadeservice
Alm Brand Forsikring

 

"I Alm Brand har vi et velfungerende samarbejde med Blue Idea omkring vejrvarsling til vores kunder - d.v.s. varsling hvis der er udsigt til stormvejr, skybrud eller andet vejlig, hvor vores kunder skal være særligt opmærksomme. SMS sikrer en præcis, direkte og målrettet kommunikation med vores kunder og det er vores erfaring at SMS er et rigtig effekt medie som sikrer at kunderne læser/modtager vores budskaber.
Vi har i Alm Brand over 100.000 kunder der frivilligt har tilmeldt sig vores SMS-tjeneste. Det er vores indtryk at kunderne oplever kommunikation via SMS meget positivt såvel som nærværende og det er et område vi fortsat vil have fokus på i fremtiden.
Blue Idea er en velfungerende og smidig samarbejdspartner, der arbejder professionelt og proaktivt for at sikre den bedste leverance til vores kunder."

Anden branche


Carl Erik Dalbøge
Direktør
Team Rynkeby

 

"Intranettet er livsnerven i Team Rynkeby-projektet. Det er omdrejningspunktet for alt, hvad vi foretager os – alle aktiviteter i Team Rynkeby er i et eller andet omfang forankret i denne kommunikationsplatform.

Samtidig er Blue Idea en vigtig og loyal samarbejdspartner, der igennem snart mange år har været med til at styrke projektets fundament."

Læs mere om Team Rynkeby projektet her

Jeanette Duus
CSR & Funding
LøkkeFonden

"LøkkeFonden har haft stor glæde af Blue Idea’s ekspertise. Altid hurtig og professionel hjælp. Vi har specielt haft glæde af SMS servicen ved tilmelding til vores cykelløb. En nem og tilgængelig måde for vores deltagere at tilmelde sig og få løbende information om mødetider og ruter."

"Børnecancerfonden har i Blue Idea en engageret og kompetent samarbejdspartner. Som brugere af Blue Ideas SMS løsning oplever vi nem adgang til support og hurtige tilbagemeldinger på vores spørgsmål. Løsningen bruger vi primært i forbindelse med vores årlige Landstræf for unge med kræft, og der er både mulighed for at skrive og planlægge afsendelse af sms beskeder på forhånd, ligesom man nemt og hurtigt kan få en sms besked afsted hvis programmet ændrer sig. (eller man for brug for at få vækket dem alle sammen på én gang ;))

Blue Idea kan se muligheder og løsninger, hvor vi andre ser udfordringer. Også derfor er vi rigtig glade for samarbejdet."

Charlotte Qvist
Projektleder
Børnecancerfonden

 

Jeanie Nørhave
Personale- og sekretariatschef
Dansk Folkeparti

 

"SMS-Service hjælper Dansk Folkeparti os til at holde hurtig kontakt med de personer i organisationen, som vi ønsker. Hastighed bliver vigtigere og vigtigere og det er lige præcis her, de digitale muligheder hos Blue Idea kan hjælpe os."

Se også her hvordan at Blue Idea hjælper Børnecancerfonden med donations SMS. Send gerne en SMS som angivet i videoen og hjælp BørnecancerFonden med at gøre en forskel for børn med cancer.