For nylig lancerede vi en ny tilmeldingsapplikation på www.sms-service.dk, hvor folk selv kan tilmelde sig SMS-Service. Formålet er at øge tilmeldingsprocenten på SMS-Service – især blandt adresser med skjulte numre, taletidskort og arbejdstelefoner.
I har alle taget fantastisk imod den nye tilmeldingsapplikation, og flere af jer har allerede kommunikeret den ud til jeres målgrupper.
Men vi har også modtaget flere gode spørgsmål fra jer. For hvilken betydning får den nye tilmeldingsapplikation for jer og jeres forbrugere og beboere? Og hvordan kan I med fordel dele siden med jeres målgruppe.
Vi har her forsøgt at svare på de mest stillede spørgsmål.
Hvordan kan tilmeldingsapplikationen øge vores tilmeldinger?
Med den nye tilmeldingsside kan vi hjælpe hinanden med at få tilmeldinger. For hvis en bruger opretter sig på www.sms-service.dk gennem jer, vil vedkommende sandsynligvis også tilmelde sig andre relevante afsendere – og lige så vel den anden vej rundt.
Lad os tage et eksempel:
Et forsyningsselskab får pludselig mange tilmeldinger, fordi forbrugerne vil informeres omkring en akut hændelse, der netop er opstået. Tidligere har sådan en situation ikke øget tilmeldingen hos andre end den enkelte kunde. Men med SMS-Service kan vi løfte tilmeldingen i fællesskab, da brugerne altid får forslag til andre relevante afsendere – hvad enten det er forsyningsselskaber, boligselskaber og kommuner.
Skal vi skifte tilmeldingsmodulet på vores hjemmeside?
Det er ikke et krav, at I udskifter jeres nuværende tilmeldingsmodul. Men som led i at øge tilmeldingsprocenten vil vi selvfølgelig sætte pris på, at I på jeres hjemmeside linker til den nye fælles tilmeldingsside. På den måde kan vi sammen skabe en win-win-situation, og jeres målgruppe får samtidig den fordel, at de kan tilmelde sig alle relevante afsendere ét samlet sted.
I kan også vælge at tilføje et link til www.sms-service.dk som et supplement til jeres nuværende tilmeldingsmodul. På den måde giver I jeres modtagere mulighed for selv at vælge. Se inspiration her.
Hvad sker der, hvis vi sletter tilmeldingsmodulet?
Der sker ingenting. I mister ikke de tilmeldinger, I allerede har fået, og hvis én af jeres modtagere ønsker at afmelde sig, har vi også en løsning på det.
Nu kan alle nemlig – uanset hvor og hvordan de har tilmeldt sig SMS-Service – afmelde sig ved at sende en SMS til 1919 med teksten: Afmeld. Dette fremgår også på tilmeldingssiden, og du kan læse mere om, hvordan afmeldingen foregår her.
Hvordan deler vi SMS-Service med vores målgruppe?
Der er flere måder, I kan dele den nye tilmeldingsapplikation på. Flere af vores kunder har haft succes med at gøre det på deres Facebook-side.
Her er et par eksempler:
Derudover kan I med fordel informere om det i nyhedsbreve, fysiske breve eller som en besked i selvbetjeningsmodulet.
Det er vores oplevelse, at folk sætter stor pris på at blive informeret om, at de kan tilmelde sig.
Hvor kan vi finde vores skræddersyede forside?
Hvis I gerne vil have en skræddersyet forside på www.sms-service.dk med jeres navn på, som I kan dele, kan I finde det på jeres administrationsside.
- Vælg Administration
- Tryk på Tilmeld/afmeld
- Tryk på Fælles tilmeldingsapp
- Under Link til tilmeldingsapp kan I kopiere jeres skræddersyede link og anvende i jeres kommunikation.
Kontakt os endelig
Vi håber, det gav svar på nogle af jeres spørgsmål. Hvis I har andre spørgsmål eller brug for hjælp, skal I ikke tøve med at kontakte os på blueidea@blueidea.dk eller 70 20 53 53.
Vi glæder os til at få udbredt kendskabet til SMS-Service sammen med jer. Og vi er sikre på, at vi med fælles hjælp og markedsføring kan løfte tilmeldingsprocenten i hele landet.