I nogle situationer er det en hjælp at kunne få svar, når man sender SMS’er ud. Derfor har vi udviklet en funktion, som giver jer mulighed for at have SMS-samtaler – både eksternt og internt.
– Det var et ønske fra en svensk kommune, som startede det hele. De manglede hjælp til at koordinere vagtbemandingen i hjemmeplejen, og her var SMS’en den mest effektive kanal. Nu får vagtplanlæggerne hurtigt svar, når de spørger medarbejderne, om de eksempelvis kan tage en vagt, siger Peter Frost, som er projektleder i Blue Idea.
Siden januar i år har vores udviklere kodet, testet og rettet funktionen til – og nu er SMS-samtaler i fuld drift.
Nemt værktøj til hurtige svar
Selv om SMS-samtaler opstod ud fra et internt behov, kan funktionen også anvendes eksternt. Det vil typisk være i situationer, hvor man har brug for et hurtigt, kort svar fra ens modtagere.
– Det kan være boligselskabet, som skal koordinere viceværtbesøg eller beboermøder, eller det kan være forsyningsselskabet, som skal have hjælp til at lokalisere et brud i et område, siger Peter Frost og fortsætter:
– Det er jo en helt ny funktion, og vi er spændte på at se, hvordan den bliver taget i brug. Men nu har vores kunder i hvert fald muligheden for at starte en dialog, hvis det skulle blive nødvendigt.
SMS-samtaler er et tillægsprodukt, som kan styres via administrationssiden. Og netop det ser Peter Frost en fordel i:
– Det er noget nemmere at administrere, end hvis man skulle gøre det fra telefonen. Her får du et stort overblik over samtaler og ulæste beskeder, og så kan du skrive fra et tastatur i stedet for en lille touchskærm.