Med SMS-Service får I nemt og hurtigt kontakt til jeres målgruppe, når der sker akutte eller planlagte hændelser nær deres adresse. Det sparer jer for en masse ressourcer internt, mens I samtidig fastholder et højt serviceniveau.
Afbrydelser og forstyrrelser er aldrig belejlige
Mens I har travlt med at komme i kontakt med de berørte adresser, hober frustrationen sig op hos dem, som ikke er blevet informeret.
Det kan hurtigt få telefonerne til at kime løs, hvilket koster både tid og kræfter internt. Og når stormen endelig har lagt sig, skal der måske betales en ekstraregning i form af ikke-indfriede servicemål.
Men med SMS-Service kan I hurtigt og effektivt sende en SMS til de berørte husstande – selv om I ikke har kontaktinformationer på dem. Borgerne får direkte besked på mobilen, og informationen går ikke tabt i indbakken eller postkassen.
Det minimerer ikke blot antallet af indgående opkald, men højner også tilfredsheden blandt borgerne, som føler sig informeret og forberedt.
SMS er den mest effektive informationskanal
af alle hustande har en mobiltelefon
af alle SMS-beskeder bliver åbnet (modsat kun 20 % på mail)
af alle SMS-beskeder bliver læst inden for kun 3 minutter
SMS-Service - et avanceret værktøj, som er let at bruge
SMS-Service er et onlineværktøj, som indeholder en database med alle offentligt tilgængelige telefonnumre samt manuelle tilmeldinger fra skjulte numre. Hvert nummer er knyttet op på en bopæl, og med få klik kan I udvælge de adresser, som skal modtage SMS’en.
Tjenesten er utrolig brugervenlig og kan betjenes af alle i organisationen. Hvad enten det er kundeservice eller drift. Samtidig kan systemet integreres med hjemmeside, Facebook og e-Boks, så beskeden kan sendes ud på andre relevante platforme.
Vi opdaterer desuden databasen dagligt, så I altid har adgang til de seneste mobilnumre på jeres borgere. I skal altså blot koncentrere jer om at selektere, skrive og sende – resten klarer vi.
Fra hændelse til SMS på få minutter
Selektér
Udvælg de adresser, som skal modtage beskeden.
Skriv
Skriv en kort tekst om hændelsen samt dato og tidspunkt.
Send
Send beskeden afsted og tilføj eventuelt andre relevante platforme.
Hvad kan vi gøre for din branche?
Forsyningsselskaber
Send målrettede og effektive driftsbeskeder til forbrugerne.
Kommuner
Hold borgerne opdateret på vigtige hændelser og begivenheder.
Boligselskaber
Send relevante praktiske informationer til beboere og viceværter.
Lemvig Vand
Rikke Pedersen, projektlederOdense Kommune
Anette Jakobsen, administrativ koordinatorDansk Almennyttigt Boligselskab
Jeanette Press, kommunikationschefVandcenter Syd
Lene Jensen, kunderådgiverFå adgang til SMS-Services unikke funktioner
Dagligt opdateret database
Vi opdaterer databasen hver dag, så I altid har adgang til de nyeste teledata på lejere og ejere af de berørte adresser.
Effektive udvælgelsesmetoder
Søg adresser frem, upload en CSV-fil eller tegn en polygon over de berørte områder.
One-stop-kommunikation
Med få klik kan I sende beskeden ud på andre relevante platforme. Fx Facebook, e-mail, hjemmeside og e-Boks.
Smarte tekstskabeloner
Spar tid, undgå slåfejl og ensart jeres beskeder med intuitive tekstskabeloner.
Er du ikke beslutningstageren?
Vi har lavet en 1-sides folder om SMS-Service, som du kan dele med beslutningstageren i din virksomhed.
Om os
En troværdig og nærværende samarbejdspartner
Som kunde hos Blue Idea får du en troværdig og nærværende samarbejdspartner, der hver dag brænder for at gøre en forskel. Vi er markedsleder på vores tjeneste og har valgt at specialisere os i få brancher, så vi hele tiden kan udvikle nye, skræddersyede løsninger.
Vi gør en dyd ud af at lytte til vores kunder og være tilgængelige for dem, når de har brug for hjælp. Hos os ender du aldrig i en telefonkø, og fordi vi værner om vores small company spirit, kan vi hurtigt arbejde sammen om at løse jeres problemer.
For os handler det om at yde den bedste service for jer, så I kan yde den bedste service for jeres målgruppe.
Ofte stillede spørgsmål
Vi indsamler automatisk teledata fra alle offentlige telefonnumre i Danmark. Derudover indhenter vi også manuelle tilmeldinger fra tilmeldingsmoduler på vores kunders hjemmeside (se eksempel) samt vores egen fælles tilmeldingsside på www.sms-service.dk.
Hvert telefonnummer er koblet op på en adresse, og med diverse filtreringsalgoritmer sikrer vi, at du opnår den højest mulige træfsikkerhed.
Udover disse teledata har vi med vores eksklusive samarbejde med e-Boks også adgang til de millioner af danskere, som har givet adressesamtykke i deres digitale postkasse.
Det betyder, at du med SMS-Service også kan sende e-Boks-beskeder til din målgruppe – private såvel som erhverv. På den måde kan du altså ramme mange af de adresser, som har skjult telefonnummer, taletidskort eller arbejdstelefon.
Ja, mange af de manuelle tilmeldinger, som vi dagligt indhenter, er fra personer med enten skjult telefonnummer, taletidskort og arbejdsdag.
Og udover disse teledata har vi med vores eksklusive samarbejde med e-Boks også adgang til de millioner af danskere, som har givet adressesamtykke i deres digitale postkasse.
Det betyder, at du med SMS-Service også kan sende e-Boks-beskeder til din målgruppe – private såvel som erhverv. På den måde kan du altså ramme mange af de adresser, som har skjult telefonnummer, taletidskort eller arbejdstelefon.
Det er svært at sige præcist, da det svinger fra kunde til kunde. Vores erfaring er, at man som ny kunde vil ramme omkring 60 % af ens målgruppe, hvis man kun sender SMS’er ud. Nogle mere, nogle mindre.
Med vores smarte tilmeldingsmodul og fælles tilmeldingsside kan dette tal øges endnu mere. Og hvis I også kobler e-Boks på jeres udsendelser, vil jeres hitrate typisk overstige 80 %.
Med andre ord kan I nemt, hurtigt og billigt få jeres servicebeskeder ud til næsten alle de adresser, I ønsker. Samtidig kan I få en liste over de adresser, som ikke har modtaget jeres information – og her kan I så overveje at gøre en ekstra indsats.
I SMS-Service kan du vælge mellem forskellige udvælgelsesmetoder, når du skal sende beskeder ud til specifikke adresser. Vores system er nemlig integreret med diverse samarbejdspartnere inden for vores brancher, som gør, at du hurtigt og effektivt kan vælge de adresser, du gerne vil sende information til.
Du kan fx lave en manuel adresseudvælgelse, hvor du med få klik vælger de adresser, du vil sende til. Du kan også uploade en liste med adresser, hvis du forvejen har dem på en Excel- eller CSV-fil. Og ikke mindst har du mulighed for at lave en kortudvælgelse, hvor du kan tegne et polygon over det geografiske område, du gerne vil ramme.
SMS-Service anvendes ofte i tilspidsede situationer, hvor informationen skal hurtigt ud. Derfor går vi meget op i, at du lynhurtigt kan udvælge de adresser, du skal sende til.
Ja, vi tilbyder integration til både mail, hjemmeside, Facebook, Twitter og e-Boks.
Det betyder, at du med få klik kan få informationen ud på de kommunikationsplatforme, som giver mening for jer. Det kan især være en fordel, hvis man er en lille organisation, eller hvis man laver en udsendelse, når kommunikationsafdelingen er gået hjem.
For os er det vigtigt, at SMS-Service er en one-stop-kommunikationsplatform, hvor I nemt og hurtigt kan administrere alle de kanaler, som I ønsker at sende ud på. På den måde kan I spare tid og kræfter internt – og i stedet fokusere på de mange andre vigtige dele af jeres organisation.
SMS-Service er utrolig intuitivt og nemt at bruge – også selv om man ikke har den store IT-erfaring.
En udsendelse kan laves på ganske få minutter. Blot selektér de ønskede adresser, skriv en kort beskedtekst og send ud. Med vores smarte tekstskabeloner kan du endda spare endnu mere tid – og du mindsker samtidig risikoen for slåfejl, som kan opstå, når man har travlt.
Og skulle du støde på problemer undervejs, kan du nemt få fat i vores support. Vi har en gennemsnitlig svartid på 5 sekunder, så vi kan hurtigt hjælpe dig med at få din udsendelse ud i tide.
SMS-Service er en webapplikation, så den kan tilgås fra både computer, tablet og smartphone. Dermed kan du bruge systemet, når du er på farten og ikke lige har din arbejdscomputer ved hånden.
Blot åbn en browser, klik ind på dk.sms-service.dk og log ind med dine oplysninger
Som kunde hos Blue Idea består prisen af tre ting: etableringsomkostninger i forbindelse med onboarding, et månedligt abonnement og SMS-trafik.
Vi tilbyder forskellige grundpakker, som afhænger af størrelsen på jeres målgruppe og eventuelle tilkøb. Kontakt os for at høre mere. Prisen per SMS er 31 øre og én SMS består af 160 tegn.
I kan altså for under en krone sikre jer, at en servicebesked bliver leveret og læst af modtageren inden for få minutter.
Uanset om man har 10.000 eller 100 kunder, så er behovet ens: kunderne forventer at blive informeret med det samme, når der sker vigtige ting vedrørende deres adresse.
SMS-Service er skræddersyet til både små og store organisationer. Vi kan automatisere systemet for jer, så I næsten ikke skal bruge ressourcer på det selv. Og prisen følger selvfølgelig med størrelsen på jeres kundebase.
Så ja, SMS-Service giver i den grad mening for jer uanset jeres størrelse.
Hvis I gerne vil have, at jeres servicebeskeder bliver åbnet og læst, er SMS’en klart at foretrække. Udfordringen med mail er nemlig, at jeres kunder modtager meget information og spam via denne kanal. Jeres vigtige beskeder risikerer med andre ord at gå tabt, hvis I sender dem som mail.
Alle har en mobiltelefon i lommen, og hvis I sender en SMS, vil den poppe frem på skærmen med det samme. Men ikke alle har mail på deres mobil – og langt fra alle har slået push-notifikationer til.
SMS er med andre ord langt mere effektivt end mail. Og med SMS-Service kan I stadig ramme langt størstedelen af jeres kunder – ikke mindst med vores integration til e-Boks.
Resten kan I sende en mail til – det kan sættes op helt automatisk.
Ja, så længe der er tale om servicemeddelelser og ikke markedsføring, er det fuldt lovligt at sende beskeder til adresser, som I har et kontraktpligtigt forhold til. Hvad enten det er mellem forsyning og forbruger, boligselskab og beboer eller kommune og borger.
Du kan læse mere i Forbrugerombudsmandens spamvejledning ved elektroniske henvendelser.